tisdag 3 juli 2012

Take Care..

Hejj! Det var längesedan jag bloggade men så är det ibland, har helt enkelt varit jätte upptagen.
Kan knappt ladda upp något på min egna blogg för att vår internet inte ''tål'' att flera pers använder den..
i alla fall så har jag varit här i Kurdistan ganska länge och ibland får jag jätte ont i mina fötter och detta är vad jag gör:


§ Fyll en bunke med ganska varmt vatten och häll i 1/2 kopp med havssalt (sånt grovt salt), sedan har du i fötterna 15-30 minuter och sedan känns det mycket bättre! :-)





Jag har heller inte glömt bort att ta hand om mitt ansikte, jag gör masker lite då och då men detta är vad jag alltid gör och som är nyttigt och tar knappt en minut, som alla har tid med:


§ Värm 0,5 Liter vatten (jag använder vattenkokare).
 Hämta en burk (med lock) och häll i det varma vattnet och 2 msk grön te.
Stäng locket, skaka, låt stå med stängt lock i 15 minuter. Nu kan du ta en tom spray burk eller bara den burken och varje morgon och kväll ta en cotton pad (bomulls grej) och rensa ansiktet!

Det torkar på knappt en minut och är jättenyttigt för itt ansikte! :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar