onsdag 2 november 2011

Bra knep mot finnar.

Jahopp, nu kommer de dära irriterande finnarna tillbaks när man som mest vill bli av med dem..jobbigt huh?.. Sluta vara deppig det finns några olika lösningar till dig;
* Stressa inte
* Varva ner allt godis och tårta och annat socker rika saker ( Ta och ät dadlar istället, det hjälper för mig).
* Tvätta ansiktet 3 gngr om dagen (med vatten)
* Försök att ge ditt ansikte så mycket frihet ifrån smink som möjligt
* Drick 7-8 glas vatten om dagen (jag vet att det e svårt men försök)

*Äppelvinäger är ett känt botemedel mot finnar, sår osv. Eftersom äppelvinäger innehåller vitaminerna A, E, C, B2, B6, P som får dem att läka snabbare.

(framsteg till borttagning av finnar och sår)
Detta kommer du behöva :

1 tsk äppelvinäger
4 tsk socker
2 tsk kallt grön te
1 tsk honung

1.  Blanda alla ingredienser och sedan applicerar du det på ditt ansikte, ta av masken efter 30 minuter.

Rekommenderar minst 1 gng i veckan!

* Du kan även varje morgon och kväll ta en cotton pad som du lägger lite äppelvinäger på och sveper på ansiktet (mest där du har finnar och sår). Jag gör detta varje dag och tack vare detta knepet håller jag min borta mot finnar, äppelvinägern dödar alla bakterier på huden och hindrar även nya finnar att komma ut! Bra va; ! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar