lördag 5 november 2011

Face Food!


Hey!
Detta inlägget blir ganska kort men nyttigt!
Vi ska bara ge din hud en quick shine, som är både nyttig för huden och du kommer direkt känna en uppfriskande känsla och ett skimmer på ditt ansikte!

Allt du kommer att behöva är en papaya och din återfuktare/dagkräm ( på engelska är det moisturizer)! So let's start! :)

OBS! Om du är allergisk mot papayor ska du såklart inte göra detta! Och se till att du har rensat ansiktet med din ansikts rengöring och att inga orenheter finns kvar på ansiktet!

Ta bort allt skal på papayan till och börja med, sedan skär EN bit papaya, såhär som pa bilden.
Nu ska du bara svepa din papaya bit på hela ansiktet i ungefär 1.30 min (över HELA ansiktet). Nu så, till den sista punkten när du känner att papayan på ansiktet har torkat och sugits in av huden, ska du ta lite av din återfuktare/dagkräm och försiktigt smörja in det på ansiktet. KLAR! :)

Nu kanske du tänkte, varför kan jag bara inte svepa papaya biten över ansiktet och sedan bara låta bli mitt ansikte? Nee.. Visst sugs papayan du lägger på ansiktet upp av huden, men du behöver återfuktaren/dagkrämen för att all papaya ska in i huden och inte kunna gå bort. Dessutom skänker din återfuktare/dagkräm väldigt mycket vitaminer till huden och skyddar den och papaya lagret!

Done! Hoppas ni får se resultat ( bara om man gör detta ofta) jag rekommenderar att du gör detta när du än har tid! :D

Om du tittar på vad jag skrev i början så blev inlägget faktiskt inte så kort,haha!

ba bye xx


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar