lördag 5 november 2011

Tunnt hår?




Hello everyone!
Mitt hår är så tjockt att jag nästan aldrig har utsläppt hår för att jag inte orkar platta det,heheh..
Jag skulle vilja ha tunnt hår, det skulle dessutom vara mycket lättare att platta/locka och styla det och det skulle inte ta sån lång tid som det gör för mig!...
Har du tunnt hår och önskar att du hade det dära tjocka håret?
Jag känner många som skulle vilja ha tjockt hår, jag skulle nog aldrig vilja ha tjockare hår än vad jag redan har, men visst förstår jag mig på de som vill ha tjockt hår, nu för tiden ser man ju en massa modeller, kändisar och reklam på Tv med tjockt hår!

hmm...men Jag har lite knep här som jag tänkte dela med mig till er som vill ha tjockare hår/stärka det(blir tjockare):

* Banan hår förpackning: Släng 2 bananer i mixern, sätt dit en msk ''extra virgin oliv olja'' ( det står extra virgin på oliv oljan) , sedan sätter du dit 3 msk mayonäs! Smörj in i hela håret från hår roten och ut till topparna (Duscha efter 40 minuter)

* Ägg & oliv olja hår förpackning: häll 2 msk oliv olja i en liten djup tallrik/bunke, sedan tillsätter du BARA 1-2 äggulor (Beror på hur tjockt hår du har), Sedan smörj in denna mixen i hårbotten (Duscha efter 40 minuter)

*Mandel olja & aloe vera gelé: blanda 2 msk mandel olja, och en msk aloe vera gelé<--(kan köpas t.ex. i kicks,åhlens), Sedan blanda de och smörj in det i hårbotten, (Duscha efter 30 min)

GOOD TO KNOW: §Oliv olja är bra för torr hud.
§Ägg i håret är lika som balsam, fast med mer vitaminer.
§Långt hår får ditt hår att se tunnare ut.
§En bra livsstil full med olika vitaminer t.ex. mat som spenat, ost, soja bönor, morot, youghurt, alla slags citrus frukter och grönsaker med blad.
§Uppklippt Långt hår+plattat får ditt hår att se tjockare ut
§Undvik att använda mycket med värme saker som plattång, locktång och hårtork
§Undvik att färga ditt hår mycket, eftersom färgmedlarna vi använder idag är fulla med dåliga kemikaler som får dig att tappa mer hår.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar