lördag 3 december 2011

Bli av med pormaskar-Förfrågning



















Hej, jag har fått
några förfrågningar om att göra ett inlägg på hur man blir av
med pormaskar!
Jag kommer att dela med mig av det jag har lärt mig till er och jag kommer vi
sa er 2 sätt att bli av med pormaskar, den ena är för känslig hud som irriteras lätt av olika ämnen, och den andra är för ganska normal hud som tål det mesta! So keep on reading!
Detta är bevisat att det funkar eftersom att det rensar huden från oljor, och pormaskar är porer som är täppta av olja, och om det tar bort oljan så tar det bort dina pormaskar också!

För normal hud-pormask-mask (som inte irriteras av olika ämnen):

1 skål
1 ägg (äggvitan)
1 tsk honung
1 sked

1. Börja med att kläcka ägget, OBS
! du vill bara ha äggvitan i skålen, INTE äggulan!

2. Sedan tillsätt en tsk honung i äggvitan och BLANDA!
Nu ska du applicera din pormask-mask där du har mest pormaskar (näsan t.ex.).

3. Låt det torka i ca 15 minuter, och sedan tvättar du bort det med varmt vatten! K
lar!


För känslig hud- pormask skrubb (irriteras lätt av olika ämnen):
1 skål
1 msk grön te
1 tsk vatten

1. Börja med att hälla en msk grön te i din skål, och sedan tillsätt 1 tsk vatten. BLANDA!

2. Detta är din skrubb så nu ska du passa på att skrubba så mycket du kan över alla ställen du har pormaskar på! Sedan när du är klar, tvättar du bara bort allt med varmt vatten! Klar!

Detta var dem 2 snabba, effektiva pormask fienderna!
haha lycka till och gör dett
a ofta för bästa resultat! och för att helst undvika pormaskar kanske du inte borde smeta in foundation eller concealer på de ställer
na du är mest känsligast och får pormaskar på, eftersom foundation innehåller olika oljor som snabbare producerar pormaskar!

Juste! Nu glömde jag allt dela med mig av det tricket jag gör VARJE DAG för att hålla mig borta från pormaskar! :O
Hahah.. Det jag gör är att jag tar en liten handduk som jag häller kokvarmt vatten på, och sedan väntarjag lite tills den inte är lika varm så att jag inte bränner mig, men den SKA vara varm! Sedan tar jag handduken och applicerar jag den på min näsa för att den varma ångan öppnar alla mina porer så att mitt ansikte kan andas! Jag brukar även göra detta för hela mitt ansikte, alltså tar jag en stor handduk och häller varmt vatten på och applicerar den på
hela mitt ansikte! :D

Good luck! ba bye! //Diém

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar