onsdag 28 december 2011

!Kurdisk trick mot halsont!

Heyy! Hahahha, jag hade bara lust att döpa titeln till kurdisk tips mot halsont,hah (Behöver nödvändigtvis inte vara bara kurder som gör detta, men vi i släkten gör det alltid):P Just nu är jag i Kurdistan, och idag var jag hemma hos min mammas moster dotter och hennes ena dotter hade jätteont i halsen, då sa min mormor något man kan dricka som hindrar hals ont, och jag tänkte jag måååste blogga det till er! :D

Det är inte så svårt, detta är även väldigt bra för hälsan, du kan läsa lite om ingefära och honung på våra gamla inlägg.

Du kommer bara behöva:

1 tsk-msk ÄKTA honung
1 ingefära
1 liter hett vatten i en termos

1.Ta och häll ditt kok varma vatten och häll den i en termos.

2.ta din ingefära och dela den i små bitar så att de får plats i din termos. Lägg nu bitarna i termosen. stäng locket!

3. NU väntar du i 10 minuter så att ingefäran har hunnit sprida sig i hela termos vattnet, och häll upp ett glas med ingefära vatten till dig själv!

4. (Detta är frivilligt) Du kan nu ta en tesked eller en matsked ÄKTA honung och blanda det med ditt ingefära vatten, du måste inte göra detta men det skulle smaka och vara mycket bättre med äkta honung i! Nu drick! Släng nu inte det som blev över i termosen, ta och drick ett glas av det lite då och då!

Byee,! //Diém :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar