lördag 3 december 2011

Lena, mjuka händer!
























Hej, idag ska jag dela med mig av ett smart trick som jag lärt mig för att få lena, mjuka händer! Det vill vi ju ha, eller många vill ju ha det eller hur? Jag brukar ofta få kommentarer på mina händer pga lenheten, haha många frågar ifall jag använder nivea eller andra saker, men det gör jag inte :)
Jag ska visa er hur ni kan få era händer lena och härliga! Ni visste väl att Kleopatra drottningen av Egypten badade i mjölk för att få en len, ren och vacker hud som möjligt eftersom mjölk innehåller vitaminerna A och D och sugs upp av huden och gör huden +även starkare och hälsosammare och det tar bort allt dött skin!
Så detta rekommenderar jag verkligen till er!
Det du kommer behöva är:
2 skålar
2 msk brunt socker
2 tsk vatten
2 glas mjölk
+Din hankräm

1. Börja med att ta en skål och hälla 2 msk brunt socker i och 2 tsk vatten och blanda, sedan värmer du den LITE (några sekunder i mikron) så att sockret och vattnet har löst upp sig.

2. Nu tvättar du händerna i sockret och skrubbar odentligt nu!

3. Nu ska du ta fram den andra skålen och hälla 2 glas mjölk i och värma den i mikron i bara NÅGRA SEKUNDER! Ta ut den ur mikron, och lägg händerna i skålen med den ganska varma mjölken och ta INTE UT dina händer förrän 15 minuter har gått!

4. Sista steget! När de 15 minutrarna har gått, ta ut händerna och tvätta dem framför varmt vatten. Och torka dem och sedan tar du din Hand kräm och smörjer in händerna med det!

Rekommenderar att du gör detta minst 1 gång i veckan för bästa resultat för din
a händer!
Funkar även för fötter!:)
Lycka till!

Love//Diém <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar