fredag 2 december 2011

Snabb, Enkel & Nyttig Yoghurt mask!



Hello! Det var längesedan jag gjorde ett inlägg på ansiktsmasker och hår förpackningar, men jag kommer göra ett till inlägg på en hår förpackning med YOGHURT! Och nu så ska jag snabbt dela med mig av en yoghurt mask som inte alls är svår!

Så allt du kommer behöva är:

1 msk äkta yoghurt (med äkta menar jag utan en massa medel och sånt i, bara yoghurt)
1 foundation pensel (inte nödvändigt, men det funkar bäst så för vissa, och hjälper att jämna ut)

1. Allt du kommer att göra är att som vanligt alltid först av allt tvätta ansikter med dina ansikts rengöringar och se till att din hud är fri från alla orenheter.

2. ta din foundation pensel (eller dina händer) och ta lite yoghurt i taget och applicera odentligt på ansikter, Inte runt ögon området, och fortsätt applicera yoghurt på ansiktet så att det ända som syns är dina ögon och din mun!

3. Nu ska du vänta tills din yoghurt torkar, det kan ta ca 20 minuter, sedan när allt är torkat ska du tvätta bort det med varmt vatten!

4. KLar! hihi ;)

Detta var väl enkelt! Men yoghurt är en väldigt bra återfuktare för huden, och rensar alla dina porer och huden, och du vinner bara på denna masken! Så gör detta gärna för att fortsätta ha en hälsosam hud!

puss// Diém <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar