söndag 25 december 2011

Grön te för ditt ansikte!
































Helloo! Jag ska dela med mig om en enkel, nyttig och vitamin rik sak för ansiktet!
Jag själv håller faktiskt på med att göra detta just nu, så jag tänkte varför inte dela med mig om det så länge! :D Huvud ingridiensen är grön te! :) grön te är ett naturligt hälso medel från naturen, och den bästa vännen till huden!

Allt du kommer att behöva är:

1 glas med 1/3 vatten
1 te påse grön te
2 flytande vitamin tabletter (med vätska i) (Inte så nödvändigt att ha i)
1 is kub (former som man lägger vatten i, som man sedan lägger i kylen och de blir till is)
Några tandpetare

1. Börja med att ta ditt glad men en tredje del vatten i och lägga din gröna te påse i och låta färgen i vattnet bli mörkt grönt!

2. Sedan tar du din 2 vitamin tabletter med flytande vätska i och tar en nål och häller innehållet i glaset och blandar allt! (Detta är inte jätte nödvändigt om du inte har vitamin tabletter hemma)

3. Ta nu all blandning om häll det i is kubarna och in i frysen direkt! Detta kan ta upp till någon timme sådär!

4. Efter en timme ungefär när det fortfarande är lite kvar för vätskan att bli till is, stoppa snabbt in en tandpetare i varje kub, och in i frysen igen tills dem blivit helt till is!

5. Till sist när de har fryst till is, tar du försiktigt ut en is bit och håller i tandpetaren och sveper det över hela ansiktet! Klar!

Detta är väldigt nyttigt och vitamin rikt för ditt ansikte och sugs direkt upp av ditt ansikte och du har inget att förlora på det! Jag rekommenderar att du gör detta varje morgon och kväll eftersom det finns många is bitar som blir över, så varför slänga! :D

Lycka tiilll! hmm.. nu ska jag vänta en timme tills min te har fryst till is..:/ haha ;)

hejdå// Diém <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar